gototopgototop

Добре дошли в сайта на Роден Край™

Основно меню

Още интересни статии

Думи на велики българи

" Трябва изпит за всеки. Защото има примери: Днес е човек, а утре - магаре. "
Васил Левски

Translator

English Bulgarian French German Italian Russian

Дарение за Роден Край

Помогнете да опазим историята и културата на България живи!
PayPal

Роден Край™ в Google+

Културни връзки между Корея, Тракия, България и Източен Рим

Други изследвания

(11 Гласа)

Или как  корейски филм за една българска кама успя за един час да покаже малоумщините на някои наши „официални” историци.

Автор: Деси Каравеликова
Превод на субтитрите във филма: Деси Каравеликова
Снимки: Станимир Каравеликов

Тракийският меч, открит в КореяУважаеми читателю, за да не гледаш написаното „като теле в железница”, ще те помоля първо да изгледаш всяка част на корейския филм и след това нашите коментари . Уверявам те, че няма да загубиш времето си, тъй като филмът е много интересен, а още по-интересни ще бъдат нашите коментари към твърденията в него. И ако останеш с впечатлението, че тази статия е насочена против създателите на този корейски филм, то това съвсем не е така, дори напротив. Тяхното намерение да направят разследване за произхода на този така интересен меч[1] може само да буди възхищение у нас и да се питаме защо и нашите учени, които правят експедиции в чужбина не подхождат с такова внимание към детайлите. Но стига голословие, нека видим филма. Той е разделен на 7 части, които ще видите последователно, като след всяка част ще бъдат преведени английските субтитри, заедно с моя коментар.



Част I


Авторът  на статията за съжаление няма познания по корейски, но сравнението между английските субтитри и дължината на речта на корейския коментатор може да предположи, че не е преведен целият корейски текст. Тук ще коментираме само английските субтитри и (където се чува) изказванията на български език. Възможни са неточности при превода на корейските наименования. [2]


Филмът започва с кадри от 1 Февруари 2010, заснети в Националния Музей в Кюнджю. 1000 годишната столица на Силла – Кюнджю е като исторически музей, в който се намират голям брой древни гробници и исторически останки, но голяма част от историята на Кюнджю все още е мистериозна. Особено златния кинжал, намерен в гробница No14 на улица Керим, който ни привлече: с екзотичния си дизайн, отличната изработка, инкрустираните екзотични скъпоценни камъни. Но за съжаление ние знаем малко за него.  Кой е бил собственика на златния кинжал и къде е бил изработен? Едно е сигурно – той е бил направен не в Силла, а е донесен тук. Днес ще разгадаем мистерията на златния кинжал, открит в Кюнджю в Корея.


Кюнджю Денунгуон, най-голямото средище на гробници в Силла. Улица Керим. Нашето историческо търсене започва от улица Керим, близо до Денунгуон. Златният меч е открит случайно при изкопните работи по канализацията на улица Керим през май 1973г. Един от музейните работници се натъкнал на него и ми каза, че нещо с екзотична изработка е намерено по време на изкопните работи (през май 1973г). Гробница 14 в Силла е относително малка и е била изградена през ранния 6 век. В тази гробница е намерен изключително ценен древен предмет. Обозначен е като 635-тото национално съкровище. Това е 36 см меч/кама с много екзотичен дизайн, с червени скъпоценни камъни и стъкло, инкрустирани в него и целият меч е декориран с мънички златни топчета. Златната кама, изработена изключително фино за времето си, не е произведена в Силла, а внесена отвън.


„За това време да инкрустираш предмет с мънички златни топчета показва отлично майсторство в занаята.”


Резултатите от рентгеновите снимки показват, че острието е желязно. Наскоро Националния музей в Кюнджю го възстанови успешно. Какви са скъпоценните камъни, инкустирани в златната кама? Анализът на червените скъпоценни камъни на златния меч са удивителни.


„Анализът показва, че червените камъни са гранати, които никога не са намирани в корейски мини. Още по-удивителен е фактът, че това е гранат-родолит. Известно е, че е много трудно да се намерят такива камъни с големина повече от 3 карата.”


Само малко парче от гранат, инкрустиран в меча във формата на водовъртеж съдържа 2 карата от граната, което означава, че за целия меч са били използвани огромни количества гранат. Забележка: Това не е просто водовъртеж, това е Три-Тагик, символ на Корея. Един български учен казва, че мечът е изработен с дизайн по поръчка.


Бижутериен магазин в Сеул Корея.

Това е огърлица с гранати. Някои гранати се откриват лесно в Индия и Шри Ланка, но инкрустираните в златната кама от Силла са редки и идват от Източна Европа. Виждате бижу, декорирано със същия вид гранат като граната, използван при златния меч от Силла. Дали ярко червения гранат от меча е ключът към разгадаването на мистерията на златния кинжал?


Част II


Дали остава загадка къде е произведена златната кама? Много е трудно да се открият исторически останки, които да напомнят на златния меч от Силла. Пещерите Кизил на Пътя на коприната (в територията на Уйгур).Пещерите Кизил са известни с древните си стенописи. На един стенопис от пещера 69 има човек с кама, подобна на камата от Силла.


Дуг златен меч, наподобяващ този от Силла има в Казахстан, Централна Азия. Мечът Боробое в Казахстан: от него е намерена само малка част.


Казахстанския меч- Мечът от Силла – Мечът от пещерата Кизил (забележка: това е просто рисунка, а не реален предмет)


Учени от различни части на света имат своите теории за произхода на златния меч от Силла. Еди от тях е японски учен, който колекционира и изучава древни предмети. Той има шокираща идея за произхода на златната кама от Силла. Той твърди, че келтите са изработили тази кама.


Златната кама от Силла привлича експерти от цял свят. Японски учен, майстор стъклар и изкуствовед. Той е учил в Чешката Република, Източна Европа. Предметите, негова изработка отразяват древността и съвремието еднакво добре. Хранилището му е пълно с колекционирани предмети от древността. Той събира стъклени предмети от цял свят. Учил е културна размяна между изтока и запада чрез стъклото. Римските стъклени предмети от Силла го интересуват особено много.


Стъклена бутилка, открита в гробницата Уангнам в Силла , град Кюнджю. Римските стъклени артефакти, открити в гробницата в Кюнджю са вероятно произведени в Черноморския район. Имало ли е културен обмен между Силла и района на Черно море, отдалечени на хиляди километри един от друг?


Това е стъклено топче с птица и човешко лице, маркирано като 634-то национално съкровище и е открито в гробница в района на  Мичу, близо до улица Керим, където е открит и златния меч. Японският учен твърди, че това е ключът към разгадаването на мистерията на златната кама.  Точето е високо 1,5 см и има цветя, птици и 5 човешки лица, изобразени много фино.


„Този вид произхожда вероятно от там, където е имало римска култура. Фино изобразените човешки лица, цветя и птици изискват много специално умение, което обикновеният занаятчия не притежава. Това е дело на велик римски майстор.”


Въз основа на това доказателство той твърди, че Силла е възприемала римската култура много добре, което за нас е шокиращо твърдение. Още повече, че той твърди, че синеокият мъж с високо разположен нос от стъкленото топче е производителят на златния меч от Силла.


Бел.авт: Тук японският учен допуска първите си грешки. Наистина по време на римляните имаме изработка на фини стъклени предмети. Такива са изложени например в Старозагорския музей. Японецът обаче говори за римляните като за нация, коетое  голяма грешка! Още повече, че въз основа на един предмет, намерен в различна гробница, той дава мнение за друг предмет. Стъкленото топче наистина подсказва възможна връзка с нашите земи, но наистина НЯМА доказателство, че мъжът, изобразен на топчето, е същият, който е направил камата! Това е само фантазия в главата на японския учен. По-нататък той прави още една много голяма грешка, която по стечение на обстоятелствата все пак ще ни доведе до правилните изводи...

Той казва, че уникалните шарки на златната кама доказват, че тя е направена от римски майстор. Уникалният дизайн на камата, изобразените цветни пъпки във формата с водовъртежа, са отличителен дизайн на келтите. Фигурите с водовъртежа са отличителен дизайн на келтите, което може да се види и в Книгата на келтите. Този знак е откриван  при много келтски останки от 4-6 век. (показват фигурата с водовъртежа , изобразена на Книгата на келтите и на меча – те си приличат толкова много) Японският учен твърди, че вълнистите фигури (в гръцки стил) и лаврови листа са резултат от римското културно влияние.


„ Келтите са възприели римската култура, живеейки по река Дунав в района на Черно море. Това може да е келтската група, която е живяла на територията на днешна България и Румъния, а тези региони са древна Тракия. „(показват Тракия, където са живяли келтите с римска култура в днешна България) Синеокият мъж, изрисуван на римско стъклено топче – може ли той да е стъпка към разгадаването на мистерията на камата от Силла?


Бел.авт.: Втората груба грешка, която допуска японския учен, вероятно от чисто незнание, е че при определянето на това откъде идва символа  с водовъртежа стига само до келтите!  А кои са келтите. Е те на тоя въпрос науката някак си няма отговор, понеже според нея келтите са се появили 750-400 г.пр.не (http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B5%D0%BB%D1%82%D0%B8)  и на всичкото отгоре нямали „келтско самосъзнание”. Келтите дошли на Балканите едва 3 век сл. Хр.  Интересно обаче, че символът с водовъртежа, който толкова много интересува всички, може да бъде намерен на керамика, открита по нашите земи – забележете – датираща 7 хил. Години преди Хр. !!!  Освен това тук той се среща в няколко разновидности:

 

  • с три „рамена” без точки между тях
     
  • с три рамена по една точка между тях и кръг в средата, който свързва раменете
     
  • с четири рамена. Четирираменната фигура я срещаме и с прави ъгли, под формата на свастика.
     
  • виждали сме и такава фигура с 6 раменa
    Снимките тук са част от нашия архив, където може да видите колко често и в какви варианти се среща споменатият символ по българските земи, още от праисторически времена.

Следователно да се говори, че този символ е келтски, е просто абсурдно, ако под келти разбираме това, което разбора традиционната наука! Малко от вас сигурно знаят впрочем за болгите/белгите в Британия и за същността на връзката между траки и келти, както и откъде идва религията на другидите. Прочетете повечко тук: http://sparotok.blog.bg/


Следващият ми коментар ще е насочен към „лавровите листа”, за които си фантазира японския учен. Вижте тук: аз виждам житен клас, а вие? Ето и снимка на лаврово клонче и на житен клас, ако все пак се съмнявате в думите ми.

Лаврова клонка Житен клас Декорация
А снимката най-вдясно  е същия тип декорация като на камата (вижте стрелките) върху керамика от праисторическо време, открита в България:


Част III


Непознатото име на древна Тракия и фигурите с водовъртежи на келтите, всички тези неща правят кинжала т Силла още по-загадъчен. Дали синеокият мъж от римското стъклено топче е неговият майстор? За да потърсим следи за връзката между златния меч от Силла и хората в древна Тракия, ние отлетяхме към България (древна Тракия) в Източна Европа, на хиляди километри от Корея. София, столица на България. Институт по тракология в София. Ние попитаме български учен (Валерия Фол – бел.авт.)  дали може да намери някаква връзка между златния меч от Силла и келтите.


„Всичко, което мога да кажа е, че това е от римския период. Изглежда е изработено през 4-6 век, много по-късно от келтския период.” Българският учен, експерт по тракология каза, че келтите останали за много кратко в Тракия по време на праисторическия период, няма вероятност златната кама от Силла да е направена от келти, които са пребивавали в Тракия. Вместо това, тя твърди, че златният меч от Силла е свързан с древна Тракия.


Бел. Авт. Чудесно, ние твърдим същото!! Вижте къде ще прати корейците един учен от Софийския университет обаче!
„Древните траки са най-стария народ от Индо-Европейската раса. Около 3 000 пр. Хр., етническа Тракия се формира и процъфтява на територията на модерна България” Траките са народът, който процъфтява в района на Черно море през периода 3280г пр.Хр-5 век сл.Хр.


Бел. Авт. Дори и Валерия Фол обаче не се сети да коментира факта, че символът с водовъртежа е много по-стар!!
Опитваме се да намерим културни връзки между Силла и тракийците.Август 2004, Казанлък, България. (показват кадри с Георги Китов- бел.авт.)

В България в средата на 20 век са открити много златни предмети от тракийския период. Златна маска, тракийски период.  Какви подобия съществуват между Тракия и Силла, които почитали Бог и са оставили огромен брой златни предмети?


Национален исторически музей, София, България.

Хиляди години, изобразени в стари исторически находки са показани в българския музей. Сред тях, златните предмети от Тракия са най-забележителни. (показват кадри от Панагюрското златно съкровище-бел.авт.) Животни и човешки лица са фино и артистично изобразени. За съжаление, освен това, че са направени от злато, не откриваме други подобия със златния меч от Силла. (бел.авт- жалко, че не са се сетили да изследват самото злато) И тогава един от музейните работници ни представи едни предмети. Това са златни декорации с водовъртежната форма, подобни на онези на меча от Силла.

Бел.авт.: Става дума за декорации от конска сбруя. Може да ги видите не само в НИМ, но и в музея в Казанлък, в Пловдивския археологически музей и в  много други музеи в България.  Големината им е около 5см/диаметър.


Сега в България, член на ЕС в черноморския район едва ли могат да се открият връзки с Корея, но това е било земя, където е имало активна културна обмяна между Изтока и Запада в древността.Коприна от 4 век пр.Хр. са намерени заедно с броня и шлем, за които се смята, че са на тракийски аристократ и това доказва, че  между изтока и запада е имало културен обмен много по-рано, отколкото се смяташе досега.


„Знае се, че Пътят на коприната се удължава след смъртта на Александър Велики, но връзката между Изтока и Запада е започнала много преди смъртта му."


Тогава кои са тракийците, които са извършвали активен културен обмен между Изтока и Запада? (бел.авт. – Дяволски добър въпрос, защо никой не отговаря на него в нашите учебници по история?)


Александровска тракийска гробница, 4 век пр. Хр., България

(бел.авт. – повече за нея научете от тук >>) Това са фрески в тракийска гробница, за която се смята, че са от 4 век преди Христа. Мъжете, изобразени на стените или яздят коне или ловуват на коне. Тези фрески показват, че тракийците са конен народ. Български учен:
„Тракийците са подобни на монголите, прабългарите и татарите, които са били много добри в отглеждането на коне. „
Бел.авт. Някой да е чувал за пра-руснаци,пра-викинги,пра-елини? Откъде тогава това име „прабългари”?  Горното изказване е колкото полезно в това, че прави аналог между прабългари и траки (за което вече стана дума на няколко пъти в нашия сайт), толкова и вредно, че ни праща при монголци и татари, с които ние наистина нямаме общ произход, както им се иска на някои последователи на Златарски.
Древните траки в модерна България, на Балканския полуостров, са хората, препускали през широката степ. Тяхната култура трябва да има връзка с евразийската култура.


Част IV


Национален археологически музей, София.

Зала за тракийски предмети. И тук най-знаменити са златните предмети. Чаша с форма на рог, Тракия. Тук видяхме чаши с формата на рог от тракийския период. Чаши във формата на рог са намирани сред номадски конни народи, населявали широките полета. В Силла също има подобни предмети. Бронзовите казани от Тракия си приличат с тези отСилла. (показват бронзови казани, наречени дангбок от Силла, Корея). Това е воин на кон, глинен предмет от Силла. На гърба на коня има казан.


„Един немски учен казва, че терминът Тракия е общо наименование, което включва Изтока и Запада. Тракийците представят азиатската култура в Азия и в същото време запазват самобитността си.” Когато разбраха, че снимаме корейски документален филм за възможна връзка между златния кинжал от Силла и Тракия, музеят (бел.авт.- става дума за Националния археологичен музей) ни представи специална находка – тракийски златен кинжал. Златна ножница с малки издълбавания, вероятно, за да държат инкрустирани скъпоценни камъни. Може ли този кинжал да е предшественик на златния кинжал от Силла?


Софийски Университет


Професор от СУ в София се усъмни във връзката между камата от Силла и тракийската кама, тъй като двете са произведени по различно време. Тракийската е от 8 век пр.Хр., а тази от Силла – от 6 век сл.Хр.

Бел.авт. – ама разбира се, според СУ пред 6 век на Балканите е имало 2-3 кривокраки трака и мореееее от славянси племена!) Вместо това тя предположи неочаквана връзка между Източна Европа и корейска Силла. Тя казва, че златната кама от Силла има връзка с хората, които първи са използвали понятието България. (бел.авт. – чакайте малко, нали според официалната ни история прабългарите идват тук към 7 век?! Какъв златен меч от 6 век – излиза, че са го направили тоя меч с келтски и гръцки символи, но преди да дойдат по нашите земи и въобше хронологично нещо много се объркаха нещата – ако бях на корейчетата, направо щях да си хвана багажа и да се върна при японския учен, който наговори далеч по-смислени неща от госпожата-професор от СУ!


Хората, които са изградили Велика България през 7 век сигурно са свързани с миграцията на северноазиатски народи през 3-6 век. Но тяхната идентично остава загадка.


„ Отговор за това кои са прабългарите, към момента аз не бих дала. Аз не бих дала. Ч!аст от колегите твърдят, че те са с монголоидни черти и говорят тюркски език, че са тюркоезични. Други твърдят, че са индоевропейци и че говорят индоевропейски език, индоирански език. Няма отговор, отговор няма. По този въпрос отговор няма.”


Бел.авт.  Ако професор по история от СУ няма представа кои са прабългарите и свива рамене, може би трябва да се откаже от титлата си! Вече има достатъчно доказателства, опровергаващи тюркоезичието на прабългарите, да не говорим за монголоидните им лица, които ги няма в НИТО ЕДИН древен летопис. Даже и византийците, които не пропускат случай да очернят българите при сгоден случай, никога, ама никога не са рисували царете ни като монголци. Никога по време на османското робство не става дума и никой не обсъжда вероятен сроден произход на турци и българи. И ако един Кирил Милчев, който не е историк по професия, може да покаже кои са хуните и прабългарите въз основа на древни летописи, и ако един Павел Серафимов може да направи връзка между тракийския език и съвременния български език, аз започвам да се питам – как се става професор в СУ и на какви глупости учат студентите там?! Със скромния си опит по история аз самата бях в състояние да направя връзката между праисторическите символи на керамиката в нашите земи, тракийските конски сбруи и златната кама от Силла веднага. Дори и ако човек не е специалист по праистория или тракология, все трябва да е ходил малко или много по музеите и да види тези предмети. Не можем да свиваме рамене и да чакаме руснаците да ни изкарват славяни, турците – тюрки, а гърците да си присвояват тракийската култура и да тръбят на света, че Орфей е грък!


Дали съвременните българи носят следите на Великото преселение на народите от изток на Запад?


Бел.авт. Тук една дама, чието име не се вижда в превода започва да говори колко много се интересувал свако й от българска история и какви „монголски петна” имало в България, докато мъжа й храни децата с кисело мляко. Не знам за какви монголски петна става дума. И не знам кой е завел корейците в дома на тази жена, вместо в залите за праистория на българските музеи. Вярно е, че има тук-таме българи с малко по-дръпнати очи, обаче да се твърди за „монголски петна” вече не е наука. Тук авторите на филма можеха да се запознаят с генетичните изследвания. И ето как набързо пратихме корейците в Монголия!


V част


Монголия.

Равнините в Монголия днес, дом на номадски народи. Гробница на хуните. Мястото Ноин Ула в Централна Монголия е най-известното историческо място, свързано с хуните.


Археологически институт на Монголия.

Това е най-интересният артефакт. Този сребърен предмет е намерен в гробница в Ноин Ула през 2006г. От смесен тим на Монголия и Русия. Изобразена е гръцка богиня. Изглежда е внесен от Гърция и хуните са го използвали за декорация. За номадските народи в азиатската степ Изтокът и Западът са били свързани, което прави разбираемо наличието на монголоидни петна в България. (бел.авт. Но това съвсем не означава, че прабългарите имат монголски произход!!)  Останки от хуните от периода 1 век пр. Хр., открити от корейския разследващ екип (декорация от златни листи върху дървен ковчег). Тези златни предмети са направени със същото майсторство, използвано при направата на златния меч от Силла (умението да се залепят златни топчета.


Бел.авт. Всъщност залепените златни топчета и въобще декорацията с мънички топченца от злато е характерна за траките много по-рано от 1 век пр.Хр. Забележете също, че предметите от Монголия са по-груби от тракийските такива. По нататък в картата, където има такава техника за декорация обаче най-мнгото точки са на северезапад от Черно Море, а на територията на България почти няма, което е странно, като се има предвид, че тя е широко използвана от траките.


Хуните еднаква кръв ли носят? (бел.авт. Вероятно се има предвид дали хуните са един народ или сбор от различни народи) Показани са черепи, намерени в Монголия с европейски и азиатски черти. Човешки черепи от различни раси показват, че европейската и монголската раса са съществували по едно и също време в азиатските степи през Хунския период. Следователно става дума за Империя на хуните без граници между изтока и Запада, в която няма една специфична етническа група. (бел.авт. Повече за хуните може да научите в раздел Изследвания>>Произход на прабългарите в този сайт >>)

Варна, България


Варненски археологичен музей. Музеят има предмети от периода на преселението 3-6 век.Тук най-накрая намерих една кама, подобна на тази от Силла. Александър, български учен, Варненския музей.

„Златната кама от Силла е една от трите такива в света и е много ценно съкровище. Изглежда е направена по поръчка със специален дизайн. "

Бел.авт. Според мен камата може и да е направена по поръчка, но не и за човек, който не принадлежи към народа на създателя й. Имайте предвид, че в древността  оръжието е било много лично и човек трябва да умее да си служи с него много добре, защото от това зависи животът му. Ако, както изглежда този тип кама е типично тракийска, то как може да се очаква един човек, чужд на културата тук да умее да си служи добре с него? Вероятно камата е или подарък на знатно лице от нетракийски/небългарски произход или е попаднала у притежателя си случайно  например ако законният й приносител е загинал в битка и оръжието е било взето като трофей.

Декорацията на златната кама е много подобна на голяма гривна, която се намира в музея. (Показват се предмети от източно римския регион, датирани 4-6 век.) Тези бижута са изработени като е използвано същото умение за обработка на скъпоценни камъни. Повечето от нещата са инкрустирани с гранати. „ Константинопол, столица на Източно Римската династия, е била центъра за производството на този тип предмети от 313г.” (в записа чуваме 313 година, в субтитрите фигурира 330г.)


Бел.авт. Горното твърдение обаче се опровергава от покания по-рано във филма подобен меч/кама в Археологическия музей в София. В Тракия подобни инкрустации са се правили явно доста по-рано от 4 век. Или човекът от Варненския музей казва неверни неща, или някой е датирал погрешно разни предмети из българските музеи. Склонна съм да мисля, че е първото.


Има голяма вероятност златната кама от Силла да е изработена от майстор в Източно Римската империя по специална поръчка за източно азиатски хора. Може би е направен п поръчка на източни нашественици по време на Великото преселение 3-6 век. Златни предмети в районите, които са били подкултурното влияние на Източно римската империя, са правени с екзотичен дизайн (северно-азиатски стил), което е свидетелство, че източно римските майстори са работели и по поръчка за чужденци от Изтока. ”(тук чуйте и това, което казва човекът от варненския музей, тъй като то малко се различава от субтитрите и допълва английския текст). Показват се и стъклени предмети от римската епоха.


Има друга следа за това, че златната кама от Силла е изработена от майстор в източно римската империя – това са различните стъклени предмети от стъкло от римския период, открити в региона на Черно море. Тази ваза от римско стъкло изглежда почти идентична със същата такава в Силла, което недвусмислено доказва, че черноморския район и Силла, Корея са били свързани. (След това показват стъклени предмети, ткрити в Кюнджю, Силла.) Фактът, че стъклени  предмети от римския период от черноморието са намерени в Силла може да предположи, че златнатакама от Силла е била също направен там и е донесена в Силла.


Силла, Корея


Златната кама, украсена с гранати, произлиза от източна Европа; екзотичният кинжал е изисвал за направата си специални майсторски умения. Ние можем да очакваме, че този шедъовър е изработен от майстор в Източната Римска империя по време на Великото преселение.


Част VI


По време на Великото преселение на народите 3-6 век, майсторите от Източната римска империя са изработвали различни предмети по поръчка на хора от Северна Азия, което е вероятно доказателство за това, че златният меч в Силла е направен от тези майстори, които са притежавали най-добрите умения в района на Черно море.

Бел.авт. Тук корейците деликатно отбягват темата дали траки или прабългари всъщност са изработили този меч, вероятно самите те са объркани от това, че нашите хора ги запратиха чакв  Монголия, във всеки случай те явно не приеха тезата на госпожата от Софийския университет, което е успокояващо за все още здравия му разум.


Тогава кой е собственика на златния кинжал – толкова екзотичен и как е било възможно той да бъде донесен в Силла, Корея преди 1500 години? Кой е човекът, погребан със златния кинжал в гробница 14 в Силла преди 1500 години?


Национален музей, Кюнджю


(Показват предмети, открити в гробница 14.) Това привидно обикновено седло е декорирано с инкрустация от златен дракон. (бел.авт. Забелязахте ли, че освен това има и същите малки топчета като на меча? За съжаление от видеоматериала не можем да кажем дали топчетата са златни и каква е тяхната големина.) Златна декорация за коне – фантастичните останки и златният кинжал, открити в гробницата доказват, че собственикът вероятно е с висок сан. Златни обеци, при които се виждат отново миниатюрните злати топчета.

Бел.авт. Обеци с такава инкрустация сме виждали в много музеи. Интересното е, че най-фините от тях са определени като тракийски, а по-грубите и понякога не от злато са определени като български от Средновековието. Не ви ли се струва МАЛКО странно?

Въз основа на намерените два чифта обеци и положението на останките се смята, че в гробницата са погребани двама човека. Дали това е знатно семейство от Силла или са чужденци, които са донесли със себе си златния кинжал?


„Смятам, че този, който е в гробницата , където е открит златния кинжал, е западняк.” (тук показват меч) Но други вярват, че това не са чужденци, тъй като други останки, с изключение на кижала, са били изработени в Силла и погребението следва погребалната традиция на Силла за този период. (показват предмет, който за съжаление не мога да преведа) Зъби на хората, погребани в гроб 14 са намерени, но за съжаление не са годни за изследвани, тъй като са разложени твърде много и ние не можем да почерпим информация за собственика на златния кинжал от тях.


Град Донгае, Квангуон-до, Корея


Има други човешки останки в друга гробница в Силла от 6 век (същият период, когато гробница 14 е била построена).
Чуамдонгски гробници в град Донгае, Кандуон-до.  В гробна огила в Чуамдонг от 6 век в Силла са окрити много човешки кости (показват такива).  Забележка: Резултатите не са изненадващи, щом знаем, че съвременните узбеки са смесица от хора, които приличат на северноизточни азиатци  и европейци. И все пак много централно азиатци приличат на чисти североизточни азиатци. (Показват митохондриални ДНК изследвния на древни човешки останки от Корейската пенинсула, Монголия и Узбекистан.) ДНК теста показва, че хората в Силла са близки роднини с древните номадски племена, които са живяли в съвременна западна Монголия. Културните и генетични прилики между хората на Силла и древните северно централни номадски народи са силни доказателства, които сочат корените на народа на Силла, свръзани тясно с хората от равнините на Северна Азия.
Разкопки в Голямата могила на Уангхам, Кюнджю, Силла, 6 юли 1973г.


В могилата на Уангхам, най-голямата, е открита бляскава златна корона. Златните корони са ценни, защото са свидетелство за златната култура на Силла. Декорациите на северно корейските златни корони (всяка корона) изобразява еленови рога и дървета.

Афганистан, Централна Азия


В Афганистан в Централна Азия е открита златна корона, подобна на короните от Силла. Изработена около 1 век пр.Хр, тя е призната за предшественик на короните в Силла – има символи на клони на дърво и листа.

Част VII

В България също има подобна корона.

Казанлъшки музей, България


Златна корона от 4 век пр.Хр, Тракия. Златните клонки и листа, оформени от тънки златни листи ни напомнят на златните корони в Силла и Афганистан. Дали подобията между Силла, Централна Азия и Източна Европа са просто резултат от културен обмен между Изтока и Запада?  Възстановка на древното изкуство, използвано при тези слатни предмети – направа на малки златни топчета и тяхното залепване.


Бел. Авт. Забележете, че предметите от Тракия са ВИНАГИ по-съвършени и деликатни в сравнение с подобни, изработени другаде! Любопитно е също, че при възстановката на древния занаят сега ползват нещо като оксижен, а резултатът далеч не е толкова изящен както при многобройните тракийски предмети, намерени по нашите земи!


(Показват златни обеци от Силла) В Силла има много златни предмети, при които е изплзвана техниката с малките златни топчета. (Показват златна корона от Казахстан.)  Изкуството за направа на малки златни топчета и залепването им не може да бъде овладяно като просто наблюдавате готови изработки. (Показват карта на местата, където са открити предмети, украсени с тази техника. (бел.авт. Виждате ли, в кой регион точките са най-много? Лично за мен би било интересно да се проследи на картата и хронологията  - тоест от кой период са предметите във всеки един район.)


„Вярно е, че нашата представа, съвременната представа за връзките в древността  са абсолютно нереални. Ние живеем със съвременните представи, когато източна Азия е различен свят. Но в древността изглежда контактите са ставали много по-лесно, защото не е имало граници и движението на хората е било много свободно. Значи аз в това съм дълбоко убедена.”


Древните хора са пътували от изток на запад и от запад на изток през евразийския континент и са глобализирали света по свой собствен начин. Златният кинжал, открит на източния край на кКорейския полуостров е доказателство, че Силла е била силна нация, която е взаимодействала с целия свят по това време. Евроазиатските учени датират останките, открити в техните земи въз основа на данните останките от Силла, като повечето от предметите, открити в Сибир не са били изследвани по отношение на датата на тяхната изработка. Това означава, че сега археологията в Силла има много важна позиция в Евроазиатската археология. 1500 годишният кинжал от Силла е символът на най-изящното майсторко умение и на взаимодействието между Изтока и Запада по това време. За съжаление ние все още нямаме ясна информация за това кой е собственика на златния меч, това остава загадка. Необходима е съвместна работа на учени от цял свят. Едно е сигурно, находките в Силла не принадлежат само на Силла, Корея. Стъклените предмети от римския период и златният кинжал, забележителни находки от Силла, са следите на хора с благороден дух, които са препускали свободно из Евразийския континент и те са наследство на хората по света.


Златната кама, открита в гробница 14 в Кюнджю, Корея трябва да е точно доказателство, че Силла е играла важна роля в Евроазиатската култура.

------------------------------------------
1 - В английския превод присъства думата dagger, която означава меч, кама, кинжал. Тъй като става дума за много къс меч, в текста ще използваме и трите думи.
2 - От тук нататък в текста преводът на субтитрите ще бъде в черно, а моите коментари (отбелязани като "бел.авт.") ще бъдат в друг цвят за по-голяма яснота.


 

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com

Коментари (11)

Следете за нови коментари с RSS
Валентин Иванов
...
Написа Валентин Иванов
на 11 март 2011
Оцени коментара:
Даже от пръв поглед се вижда,че това не е римска изработка!Най-добрата златарска школа в Източна Европа и тракийско-сарматската т.е.българската.След нея се нарежда скитско-кипчакската,която е от същата културна традиция.
Освен това подобни кинжали до 19 в.са широко разпространени и употребявани от Северен Кавказ до България ,но не и сред населението на кои да е бивши римски провинции.
0
interesno...
Написа albena kolarska
на 18 март 2011
Оцени коментара:
Zdraveite,az mnogo haresvam vashiqt sait i postoqnno sledq za novinite okolo nashata bulgarska istoriq...namerih tozi sait v google,i mislq che shte vi bude interese da go razgledate...toi e polski dsait,no namiram strahotna prilika mejdu tezi simvoli vurhu me4a ot korea i tezi simvoli vuv tozi sait..oshte mi pravi vpechatlenie simvolite na indiancite po-dolu vuv fotosite...mnogo interesno.http://bialczynski.wordpress.com/
Администратор
Да, наистина
Написа Администратор
на 18 март 2011
Оцени коментара:
Да, наистина, сайтът изглежда интересен, ще се запознаем по-подробно с него. Не ме учудва наличието на сходна символика у поляците, но не знаех, че северноамериканскуте индианци имат също свастика. Иначе при тях, а и особено при южноамериканските индианци могат да се видят много черги, които са направо като нашенски чипровски килимчета.
0
Браво на автора!
Написа К.Кръстев
на 24 март 2011
Оцени коментара:
Сайта ви е страхотен. Ще гледам редовно да го чета.
Поздравления на Деси Каравеликова за прекрасната статия!
Преди време четох коментари за същия корейски филм в един интересен форум .
Препоръчвам ви да прочетете мненията защото ще видите ,че има какво да се научи
https://forum.tisitova.com/viewtopic.php?f=36&t=95&start=30

Мненията са малко по-различини от написаното от Деси , но определено са в една посока.
Администратор
@ K. Кръстев
Написа Администратор
на 24 март 2011
Оцени коментара:
Привет,
благодаря за отзива! Вече съм попадала на този форум, но не и точно на тази дискусия. Виждам, че има различие за елемента с клончето, но в това няма нищо лошо. има и приложен доста снимков материал, което е страхотно - хубаво е хората наистина да снимат по музеите, защото за много неща си даваш сметка впоследствие когато гледаш снимките, а не докато си в музея. Ще погледна и дискусията там в детайли smilies/smiley.gif
bozman
...
Написа bozman
на 25 април 2011
Оцени коментара:
Той има шокираща идея за произхода на златната кама от Силла. Той твърди, че келтите са изработили тази кама.
--- Може и да е прав. Няма данни „келтите” да са били различен етнос от вездесъщите „траки”, а напротив – Страбон, който е галат, казва, че келти, гали, галати са имена на един етнос.

Имало ли е културен обмен между Силла и района на Черно море, отдалечени на хиляди километри един от друг?
--- Не е задължително да е от черноморския регион. Може да е от района на Моравия (Чехия), където именно още от римско време се произвеждат най-качествените стъклени изделия, а Моравия е хилядолетия в състава Римската империя.

Японецът обаче говори за римляните като за нация, коетое голяма грешка!
--- Не е в грешка. Римляните действително са нация в която влизат много народности. Търсенето в дълбочина в лат. и гр. също не дава сведение, че „нация” е име на род.

„ Келтите са възприели римската култура, живеейки по река Дунав в района на Черно море. Това може да е келтската група, която е живяла на територията на днешна България и Румъния, а тези региони са древна Тракия.”
--- Нормално е японец и кореец да се е наясно с европ. история. Келтите „не възприемат” римската култура, както и траките също, те СА римската култура. Тези понятия са мътни за българските учени, обучени в червените кабинети, какво остава за японците.

Следователно да се говори, че този символ е келтски, е просто абсурдно, ако под келти разбираме това, което разбора традиционната наука! Малко от вас сигурно знаят впрочем за болгите/белгите в Британия и за същността на връзката между траки и келти, както и откъде идва религията на другидите. Прочетете повечко тук: http://sparotok.blog.bg/
--- Да се говори за келтски символи не е абсурдно, ако се има пред вид разбирането за келтите от евр. учени, а не от българските баняджии. Келтите са народ живял от Галисия в Сев. Испания до Изт. Мала Азия. Няма кака да се разграничат „келтите” от „траките” – и двете имена на сборна популация, а не на определен народ. Белгите на римски народ – днешните белгийци; болгите (фиг болг) от епоса на британските келти ( които са потомци на галисийските келти, а не на малоазиатските или балканските) са късен изпис, когато името „болг”, „булг” е в обръщение, за означаване на бойни римски части от Балканите и Средна Европа и т.н.

„ Отговор за това кои са прабългарите, към момента аз не бих дала. Аз не бих дала. Ч!аст от колегите твърдят, че те са с монголоидни черти и говорят тюркски език, че са тюркоезични. Други твърдят, че са индоевропейци и че говорят индоевропейски език, индоирански език. Няма отговор, отговор няма. По този въпрос отговор няма.”
--- Да ама има. Този отговор го дава боцмана и понеже офиц. баняджии не могат да не сверяват часовника си с новите обосновани фактологично виждания, вече дават на заден ход както по отношение на „прлабългарите”, така и по отношение на „тюрките”.

Даже и византийците, които не пропускат случай да очернят българите при сгоден случай, никога, ама никога не са рисували царете ни като монголци.
--- Ами, зависи кои византийци имаш пред вид. Три императорски летописа не чернят българите и дори Василий ІІ прави нещо за българите, което не е правено от нито един българин преди това. Какво пишат гръцките фанариотски попове е съвсем отделен въпрос, тъй като фанариотските попове трудно могат да бъдат приобщени към официалното ИРИ отношение към „българите”.

--- Виждаме, кака старателно се избягва връзката от представители на офиц. историография между ИРИ и българското участие в нея и отделно връзката между ИРИ и тракийски, мизийски, далматински, илирийски и др. войски в нея. И има защо. Виждаме също че Деси тактично щади официално изказаните дивотии от малоумни кърмачки зад камера или преподаватели от СУ. А не бива. Главите йм трябва да бъдат сечени издъно. Прошка няма в нет. пространството, където си дават среща българи от цялото земно кълбо и където всеки тюрк, монголоид и т.н. се натиска да бъде българин. Ще бъде - АКО признае българското име и българските символи - имена, реч и вяра. Всички останали "българи" са българи от други места, не от Европа.
Поздрави.
Администратор
@ Боцман
Написа Администратор
на 25 април 2011
Оцени коментара:
Благодаря за изчерпателния коментар. Ще отговоря само на последните "тиренца". Думите на неизвестната госпожа, която имала чичо ли беше, какъв беше, който говорел за някакви си монголоидни петна просто не заслужават внимание. И ученик в горен клас може да прецени, че неизвестните лелки няма как да имат компетентно мнение по въпроси, които явно не разбират. Не ми я ясно как са решили да интервюират точно нея, на фона на плюскащите кисело мляко дечица, явно трябваше да се представи киселото краве мляко като навяващо асоциация с напитката от кобилешко мляко, която консумират монголците. Интересно е с кого се свързват чужденците в България като решат да правят такива материали - с тяхното си посолство в България ли и оттам нашето културно министерство ли ги е поема- мога само да гадая. За скандалния филм на Майкъл Палин например ми казаха, че е бил "поет" така да се каже от някакъв господин с резиденцийка някъде по София, който го е развеждал. Сега, Палин е врял и кипял журналист,за да се доверява само на това, което му показва един човек, така че няма оправдание за "циганския филм", освен това е идвал и преди това в България, доколкото ми е известно. Но случаят с него е чудесен пример как журналистите могат да бъдат "насочени" в еда или друга посока на мислене.
0
За келтската свастика...
Написа albena
на 26 ноември 2011
Оцени коментара:
Здравейте...отдавна не съм влизала в сайта,но днес намерих нещо,което ме заинтригува...ето за тази свастика става въпрос..много прилича на тези от горните снимки,а и се среща често в нашите ръчно тъкани килими...поздрави от мен на всички вас!!!
http://johndenugent.org/english/english-all-blue-eyes-go-back-to-one-ancestor-glenn-beck-conservatives-delude-themselves-and-others/attachment/swastika-puma-punku/
0
bijuta ot Iran
Написа albena
на 25 юни 2012
Оцени коментара:
http://www.alaintruong.com/tag/Iran/p20-0.html Tuk namerih tolkova mnogo neshta,koito prilichat na bulgarskite...orela,monetata s izobrajenieto na Madarskiq konnik,bijutata,obecite,.....
0
Mdammm
Написа Митко
на 09 юли 2014
Оцени коментара:
"Силла е била силна"
Още тук човек трябва да се замисли.
А Боцмана с неговия РИм да хване и малко да ограничи словоизлиянията си. Рим съществува всичко на всичко 5 века, от които само три има власт над траките. След това "траките с техния водач Константин, преместиха столицата"
0
...
Написа r
на 14 юни 2017
Оцени коментара:
Още при пръв поглед на обеците виждам,че не са тракийски,а български модел.Самата форма и поставянето на тези златни топчета,такава техника е типична за българите и някои други източни "варварски" народи,но не и за траките.
Изобщо,пълни глупости са писани тука!

Напиши коментар

по-малък | по-голям
security image
Моля въведете символите

busy